رییس سازمان غذا و دارو اعلام كرد

تولید ۱۹۵ هزار دز واکسن ایرانی آنفلوآنزا

تولید ۱۹۵ هزار دز واکسن ایرانی آنفلوآنزا

به گزارش ساماس، رئیس سازمان غذا و دارو با رد کمبود واکسن آنفلوآنزا و تأمین آن از راه واردات، از تولید ۱۹۵ هزار دز واکسن ایرانی آنفلوآنزا اطلاع داد.


به گزارش ساماس به نقل از ایسنا، دکتر سیدحیدر محمدی در اینباره اظهار داشت: شرکت تولید کننده واکسن آنفلوآنزا در ایران تابحال ۱۹۵ هزار دز واکسن تحویل معاونت بهداشت وزارت بهداشت برای تزریق مجانی به گروههای پرخطر، داده است.
وی ادامه داد: مقرر است ۲۰۰ هزار دز دیگر هم برای توزیع در داروخانه ها در اختیار شرکتهای پخش دارو قرار گیرد. منتظریم این شرکت واکسن های تولیدی را زودتر تحویل دهد تا در اختیار مردم قرار دهیم.
وی در مورد واردات واکسن آنفلوآنزا هم بیان نمود: تابحال در مجموع حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دز مجوز واردات واکسن داده شده که حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دز آن وارد کشور شده و در داروخانه ها در دسترس مردم قرار دارد.
رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: طبق رصدی که انجام شده هم اکنون واکسن آنفلوآنزا هم در شرکتهای پخش دارو و هم داروخانه ها موجود است.
دکتر محمدی افزود: ۲۵۰ هزار دز هم واکسن خارجی برای تزریق به گروههای پرخطر تحویل معاونت بهداشت وزارت بهداشت شده است.
وی خاطرنشان کرد: مردم می توانند از راه سامانه تی تک به آدرس ttac.ir یا آدرس mobile.ttac.ir در بخش داروهای کمبود جستجو کرده و نزدیک ترین داروخانه به محل جستجو که واکسن آنفلوآنزا دارد را انتخاب و واکسن تهیه کنند.
برپایه گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت، وی بیان داشت: کادر بهداشت و درمان، افراد بالای ۶۵ سال، کودکان ۶ ماه تا پنج سال، بیماران دیابتی، قلبی و عروقی، ریوی، کلیوی، اشخاصی که نقص سیستم ایمنی دارند و زنان آبستن در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا قرار دارند.


1403/07/21
09:53:21
5.0 / 5
66
تگهای خبر: mobile , بهداشت , بیمار , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
ساماس - یوگا