معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشكی مطرح كرد

۳۲۰۰۰ داروساز در کشور

۳۲۰۰۰ داروساز در کشور

به گزارش ساماس، معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی حضور دکتر ظفرقندی - وزیر پیشنهادی بهداشت در کمیسیون بهداشت مجلس را یاد شده قرار داد و اظهار داشت: وزیر پیشنهادی بهداشت بر مسائلی مانند جلوگیری از مهاجرت پزشکان تاکید دارد؛ ماندگاری نخبگان جزو وظایف مجلس شورای اسلامی است.


به گزارش ساماس به نقل از ایسنا، اکبر رنجبرزاده در چهل وششمین همایش ملی روز داروسازی که امروز، چهارشنبه، ۲۴ مرداد ماه در سالن همایش رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار گردید، اظهار داشت: پنجم شهریور ماه به مناسبت گرامی داشت حکیم رازی به عنوان روز داروساز معرفی شده است.
ایشان سپس با اعلان اینکه بواسطه حضور در مجلس و عضویت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با رییس جمهور کشور همسنگر بوده ام، اضافه کرد: طی هفته گذشته، سه جلسه با حضور رییس جمهور داشته ایم. من بر این باور هستم، جایگزینی از جلوه زیبایی جمهوری اسلامی ایران به حساب می آید؛ منظور این است که بواسطه رای مردم پای کار می آیند و خدمت رسانی می کنند. تمام مسئولان تلاش می کنند که کشور را به جایگاه واقعی خود برسانند. ترویج و ایجاد نشاط، شادابی و امید از اهداف کشور بشمار می رود.
وی با اعلان اینکه رییس جمهور برمبنای وفاق ملی درنظر دارد در راه خدمتگزاری به مردم قرار گیرد، اضافه کرد: جریان های فکری متفاوتی با نگاه به اعتلای کشور در کابینه دولت چهاردهم حضور دارند. امیدواریم که دولت در کار خود موفق شود.
وی با اشاره به مشکلات سیستم سلامت اشاره کرد: اگر نتوانیم مشکلات نظام سلامت، پزشکان و داروسازان را در این دوره حل نماییم دیگر نمی توانیم این مشکلات را برطرف نماییم.
معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی با اشاره به برگزاری جلسه رای اعتماد به وزاری پیشنهادی دکتر پزشکیان اظهار داشت: من بر این باور هستم که مجلس شورای اسلامی با کابینه همراهی می کند و البته شاید نسبت به برخی گزینه ها درباب کارآیی مواردی مطرح کند. شاکله مجلس مصمم است که در کنار رییس جمهور برای تحقق آرمان های جمهوری اسلامی هم افزایی کند.
رنجبرزاده با اشاره به جامعه داروسازی کشور اظهار داشت: ۳۲هزار داروساز در کشور حضور دارند. همین طور ۲۱ دانشکده داروسازی و ۱۶هزار داروخانه در کشور وجود دارد. بررسی کارنامه کاری داروسازی کشور بیان کننده این است که به دستاوردهای مختلفی نائل آمده ایم اما زیبنده نیست که با برخی اقدامات به درخت پرثمر داروسازی خدشه وارد نماییم.
وی با اعلان اینکه تکریم نخبگان داروسازی کشور باید در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: می بایست نخبگان داروسازی را در کشور نگه داریم و آنها را در راه پر نشیب و فراز قرار ندهیم.
معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی با اشاره مشکلات حق فنی داروخانه ها اظهار داشت: موضوع حق فنی داروخانه ها قانونی شده است.
رنجبرزاده با اعلان اینکه صنعت دارویی کشور از پتانسیل صادرات برخوردار است، اشاره کرد: هم اکنون، با مشکلاتی در حوزه تولید مواجه هستیم و تامین منابع دارو یک مشکل است اما با نگاهی جامع می توان بر مشکلات فارغ آمد.
وی با اعلان اینکه محمدرضا ظفرقندی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت دولت چهاردهم معرفی شده، توضیح داد: ایشان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حاضر شد و بر مسائلی مانند جلوگیری از مهاجرت پزشکان تاکید نمود. ماندگاری نخبگان جزو وظایف مجلس شورای اسلامی است؛ برایند رای کمیسیون بهداشت و درمان بر پشتیبانی از دکتر ظفرقندی است.
این نماینده مجلس اظهار داشت: بااینکه دیدگاه سیاسی ظفرقندی با دیدگاه سیاسی اعضاء کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یکسان نیست اما اعضاء کمیسیون بر این باور هستند باید از چالش های سیستم سلامت خارج شویم. نمایندگان مجلس از دیدگاه تشکیل دولت وفاق ملی حمایت می کنند چونکه با دو دستگی ها به سرمنزل مقصود نمی رسیم.
او در آخر اظهار داشت: سه قوه با کمک نخبگان می توانند ایران اسلامی را بسازند.



منبع:

1403/05/25
17:10:28
5.0 / 5
233
تگهای خبر: بهداشت , پزشك , پزشكی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
ساماس - یوگا